Vahvistinlegenda mobiilimarkkinoille – uusi älypuhelin kosiskelee rokkikansaa

Kilpailu on kovaa älypuhelinvalmistajien kesken. Nyt myös kitaravahvistimistaan tunnettu Marshall haluaa siivun mobiililaitteiden markkinoista.

Älypuhelinmarkkinoille on edelleen tunkua. Nyt Ruotsalainen Zound Industries väittää tuovansa mobiilikentälle jotain uutta, kitaravahvistimen vaatteissa.

Kuva: Zound Industries​
Kuva: Zound Industries​

Englantilainen vahvistinvalmistaja Marshallin nimissä julkistetaan pian älypuhelin. Ja koska Marshall on rock, myös puhelimen ulkonäkö ja ominaisuudet alleviivaavat tätä. Mutta vahvistinlegendan nimikkopuhelin ei ole pelkästään rokkikansaa varten, vaan se on suunnattu kaikille musiikin ystäville, kehuu puhelimen kehityksestä vastaavan Zound Industriesin toimitusjohtaja Konrad Bergström.

– Totta kai rokkarit ovat varmasti kiinnostuneita puhelimesta, mutta haluamme tarjota uudenlaisen kuunteluelämyksen älypuhelimella kaikille, jotka nauttivat musiikista. Kaikki älypuhelimet ovat enemmän tai vähemmän samankaltaisia, joten pyrimme erottumaan kilpailijoista sen äänenlaadullisilla ominaisuuksilla.

Kuva: Zound Industries​
Kuva: Zound Industries​

Bergström kehuu Kioskille, että puhelimessa on normista poikkeavasti sisäänrakennettuna ammattilaistason äänikortti, joka mahdollistaa häviöttömästi pakatun musiikin kuuntelemisen. Tämän lisäksi luurista löytyy taajuuskorjain, kaksi kuulokeliitäntää ja stereokaiuttimet. Bergström väittääkin, että kyseessä on markkinoiden kovaäänisiin älypuhelin.

Myös muut laitevalmistajat ovat esittäneet vastaavia väitteitä, ja vasta käyttäjäkokemukset kertovat pitävätkö Bergströmin mainospuheet paikkaansa.

Android-käyttöjärjestelmällä varustettu Marshall-puhelin yrittää ravistella mobiilimarkkinoita elokuun lopusta alkaen, jolloin näemme kiinnostaako vanhan kitaravahvistimen näköinen musiikkipuhelin kuluttajia.

Kuva: Zound Industries​
Kuva: Zound Industries​

 

Yle TV2 arkisin 19.30—20.00